Методические объединения

ТЭМА МЕТАДЫЧНАГА АБ’ЯДНАННЯ КЛАСНЫХ КІРАЎНІКОЎ: НА 2020/2021 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД 

20.10.2020
развернуть

ТЭМА МЕТАДЫЧНАГА АБ’ЯДНАННЯ КЛАСНЫХ КІРАЎНІКОЎ:

НА 2020/2021 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД 

Фарміраванне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў, якія выконваюць абавязкі класных кіраўнікоў у рабоце з навучэнцамі, бацькамі, класным калектывам. Арганізацыя сістэмнай комплекснай работы па захаванню і ўмацаванню здароўя вучняў

МЭТА:

стварэнне умоў для павышэння  узроўню тэарэтычных ведаў і практычных навыкаў класнага кіраўніка праз выкарыстанне традыцыйных і сучасных выхаваўчых тэхналогій.

ЗАДАЧЫ:

  • далучыць класных кіраўнікоў да навукова-метадычнай, інавацыйнай дзейнасці;
  • арганізаваць інфармацыйна-метадычную дапамогу класным кіраўнікам па удасканаленні форм і метадаў арганізацыі выхаваўчай работы;
  • развіваць уменне пазначаць праблемы і знаходзіць іх аптымальнае рашэнне;
  • павысіць узровень метадычнай работы праз правядзенне дэкады выхаваўчай работы класных кіраўнікоў;
  • сфарміраваць у класных кіраўнікоў тэарэтычную і практычную базу для мадэліравання сістэмы выхавання класснага калектыву.

ВЫНІК:

Павышэнне метадычнай культуры класныя кiраўнiкi i, як вынік, павышэнне ўзроўню выхаванасці навучэнцаў

 

Пасяджэнне №1

Час правядзення: верасень 2020 года

ТЭМА: “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”

Мэта: забяспячэнне нарматыўна-метадычнага суправаджэння выхаваўчага працэсу;

Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада

 

Пытанні для абмеркавання:

  1. Вывучэнне інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”

Нерсесян Л.І., намеснік дырэктара па ВР

  1. Нарматыўна-прававая аснова дзейнасці класных кіраўнікоў у рабоце з навучэнцамі, якія знаходзяцца на розных відах уліку.

Сацыяльна-педагагічны пашпарт класа

Дубіцкая В.П., педагог сацыяльны

  1. Зацвярджэнне плана работы МА класных кіраўнікоў на 2020/2021

навучальны год                                                                                                                                                                                                                                                             

                                     Нерсесян Л.І., кіраўнік метадычнага аб’яднання

  1. Планаванне выхаваўчай работы ў класе і яе ўлік

Кулакоўская Н.М., класны кіраўнік 1 класа

 

Самастойная работа па тэме:

  1. Вывучэнне інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ў 2020/2021 навучальным годзе»

 

Літаратура:

  1. Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрстрва Адукацыі Рэспублікі Беларусь «Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ў 2020/2021 навучальным годзе».
  2. 2. Планаванне выхаваўчай работы ў класе і яе ўлік: Метад. рэкамендацыі. Праблемы выхавання. Веснiк адукацыi. 2012. № 3-4
  3. “Палажэнне аб парадку прызнання дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы” зацверджана Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 15 студзеня 2019 г. № 22
  4. “Метадычныя рэкамендацыі па міжведамасным узаемадзеянні дзяржаўных органаў, дзяржаўных i iншых арганiзацый пры выяўленні неспрыяльнай для дзяцей абстаноўкі, правядзенні сацыяльнага расследавання, арганізацыі работы з сем’ямі, дзе дзеці знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы (зацв. намеснікам Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь, кіраўніком міжведамаснай групы для каардынацыі ажыццяўлення пастаяннага маніторынгу сітуацыі на месцах па выкананню Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24.11.2006 № 18 А. В. Кадлубаем ад 01.10.2019).
  5. “Алгарытм дзеянняў па рэалізацыі Палажэнне аб парадку прызнання дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы”, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 15.01.2019 № 22. (зацв. намеснікам старшыні Мінскага абласнога выканаўчага камітэту, старшыней абласнога каардынацыйнага савета, красавік 2019 г.).

 

Пасяджэнне №2

Час правядзення: лістапад  2020г.

ТЭМА: “Арганізацыя работы ўстановы адукацыі па раннім выяўленні сямейнай неблаганадзейнасці, прафілактыцы супрацьпраўных паводзін непаўналетніх”

Мэта: удасканальваць метадычнае суправаджэнне класных кіраўнікоў у рабоце з непаўналетнімі, а таксама з неблаганадзейнымі сем’ямі і сем’ямі, якія прынялі на выхаванне дзяцей-сірот.

Форма правядзення: творчая гасцёўня

 

Пытанні для абмеркавання:

  1. Прафілактыка безнагляднасці, правапарушэнняў, наркаманіі, таксікаманіі і алкагалізму сярод непаўналетніх

Лемеш В.А., класны кіраўнік 5 класа

Кулакоўскі У.А., класны кіраўнік 8 класа

  1. Своечасовая абарона правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца на выхаванні ў сваякоў, і дзяцей, бацькі якіх самаўхіліліся ад іх выхавання і ўтрымання

Дубіцкая В.П., педагог сацыяльны

  1. Алгарытм дзеянняў установы адукацыі па суправаджэнні непаўналетніх, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, пры пераходзе імі з адной установы адукацыі ў іншую, у тым ліку пры змене сям’ёй месца жыхарства

Дубіцкая В.П., педагог сацыяльны

Практычная частка:

  1. Наведванне адкрытых класных гадзін

Адк. Дытчанкова Г.І., класны кіраўнік 7 класа

Корбут В.М., класны кіраўнік 2 класа

Самастойная работа па тэме:

  1. Распрацаваць рэкамендацыі класным кіраўнікам па арганізацыі прафілактычнай работы з вучнямі.
  2. Распрацаваць памятку бацькам “Дом без насілля”.

Класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны

Літаратура:

Дзяржаўная праграма “Здароўе народа і дэмаграфічная бяспека Рэспублікі Беларусь” на 2016-2020 гады: зацверджана пастановай Савета Міністраў ад 14 сакавіка 2016 г. №200.

Дзяржаўная праграма “Адукацыя і маладзёжная палітыка” на 2016 - 2020 гады: зацверджана пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 28 сакавіка 2016 г. № 250.

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі // Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь. - 2011- № 13, 2/1795 // Нацыянальны прававы інтэрнэт-партал Рэспублікі Беларусь [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // pravo . by / world _ of _ law / text . asp ? RN = Hk 1.100.243 . - Дата доступу: 2020/06/08.

Канцэпцыя бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі: зацверджана пастановай Министерстваобразования Рэспублікі Беларусь ад 2015/07/15 № 82 [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // www . pravo . by / world _ of _ law / text . asp ? RN = W 20.615.613 . - Дата доступу 2020/06/10.

Інструктыўна-метадычнае пісьмо аб арганізацыі класнага кіраўніцтва і працы куратара вучэбнай групы ва ўстановах адукацыі [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // edu . gov . by / page -14.281. - Дата доступу: 2020/06/14 // Зборнік нарматыўных дакументаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. - 2012. - №24.

Пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 21 кастрычніка 2014 г. № 05-21 / 212 "Аб дакументаабароце ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі» [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // edu . gov . by / page -26.461 . - Дата доступу: 2020/06/15. 

Інструктыўна-метадычнае пісьмо «Аб дадатковых мерах па ўдасканаленні работы ўстаноў адукацыі ў шосты школьны дзень» [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // edu . gov . by / page -27.101. - Дата доступу: 2020/06/14.

Інфармацыйны ліст Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь "Аб некаторых пытаннях арганізацыі ўдзелу навучаюцца ў адукацыйных мерапрыемствах на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь і за мяжой» [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // edu . gov . by / page -14.281 . - Дата доступу: 2020/06/14.

Рэкамендацыі па арганізацыі дзейнасці класнага кіраўніка [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // edu . gov . by / page -14.281 . - Дата доступу: 2020/06/15.

Метадычныя рэкамендацыі па арганізацыі і правядзенні інфармацыйных гадзін ва ўстановах адукацыі [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // edu . gov . by / page -14.281 .

Пасяджэнне №3

 

Час правядзення: сакавік 2021г.

ТЭМА: “Інфармацыйнае суправаджэнне сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы”

Мэта: удасканаленне работы класных кіраўнікоў па фарміраванні інфармацыйнай культуры ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу.

Форма правядзення: семінар-практыкум

 

Пытанні для абмеркавання:

  1. Фарміраванне інфармацыйнай культуры ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу – найважнейшая састаўляючая сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы

Нерсесян Л.І., нам.дырэктара па выхаваўчай рабоце

  1. Класны кіраўнік у сетцы: суправаджэнне працэсаў сацыялізацыі падлеткаў у Інтэрнэт-прасторы

Вайцаховіч С.І., класны кіраўнік 10 класа

  1. Навучанне дзяцей і падлеткаў бяспечным паводзінам ў сетцы Інтэрнэт

 

  1. Эфектыўнае ўзаемадзеянне з сям’ёй па праблеме бяспечных паводзін вучняў у Інтэрнэт-прасторы (памяткі для бацькоў)

 

Практычная частка:

  1. Распрацоўка пямяткі для бацькоў “Парады бацькам аб бяспецы ў сетцы Інтэрнэт”

Класныя кіраўнікі, педагог сацыяльны

 

Літаратура:

Канцэпцыя бяспекі адукацыйнай прасторы [Электронны рэсурс]. - Рэжым доступу: http : // www . websib . ru / noos / bou / conception . php . Дата звароту 2020/07/12.

Пятроў С.В., Забеспячэнне бяспекі адукацыйнага ўстановы [Тэкст]: Вучэбны дапаможнік / С.В. Пятроў, П.А. Кіслякоў. - М .: Выдавецтва «Рускі часопіс», 2010. - 260 с.

Мошкін В. Выхаванне культуры асабістай бяспекі // Асновы бяспекі жыццядзейнасці. - 2000. - № 8. - С. 13-16.

Мошкін В.М. Выхаванне культуры бяспекі школьнікаў. - Барнаул: Выдавецтва БДПУ, 2002. - 318 с.

Сластенин В.А., Мішчанка А.І. Цэласны педагагічны працэс як аб'ект прафесійнай дзейнасці настаўніка. - М .: Праметэй, 1997. - 201 с.

 

Пасяджэнне 4

Час правядзення: май

ТЭМА: “Працоўнае выхаванне і прафарыентацыйная работа. Панарама дзейнасці класных кіраўнікоў у выхаваўчай сістэме ўстановы адукацыі”

Мэта: садзейнічаць павышэнню эфектыўнасці працоўнага выхавання падлеткаў, укараненне новых падыходаў да арганізацыі прафарыентацыйнай работы. Падвядзенне вынікаў і аналіз работы класных кіраўнікоў у 2020/2021 навучальным годзе, прапаганда педагагічнага вопыту. 

Форма правядзення: круглы стол

 

 Пытанні для абмеркавання:

  1. Роля класнага кіраўніка ў рабоце па прафарыентацыі навучэнцаў

Халько Н.Р., класны кіраўнік 9 класа

  1. Актуальныя формы і метады фарміравання ўнавучэнцаў цікавасці да прафесійнага працы

Дубіцкая В.П., класны кіраўнік 11 класа

  1. Арганізацыя аздараўлення ў летні перыяд

Нерсесян Л.І., нам.дырэктара па выхаваўчай рабоце

  1. Праблемы, пошук і знаходкі ў дзейнасці класных кіраўнікоў. Аналіз работы МА класных кіраўнікоў у 2020 /2021 навучальным годзе

Трушко А.С., класны кіраўнік 3 класа

                                  Здановіч С.С., класны кіраўнік 6 класа

  Нерсесян Л.І., нам.дырэктара па выхаваўчай рабоце

  1. Аналіз выніковасці ўдзелу у агульнашкольных, раённых і абласных выхаваўчых мерапрыемствах і конкурсах

 Нерсесян Л.І., нам.дырэктара па выхаваўчай рабоце

Літаратура:

Багдановіч, А.М. Выхаваўчая дзейнасць у агульнаадукацыйных установах . Мазыр, 2010. - С.176.

Храмавай , Ф.І. Ідэалагічнае выхаванне: параметры эфектыўнасці. М., 2013.

Васілевіч, Л.І. Разам да самапазнання. Мазыр, 2011.

Арлова , Г.П. Народная педагогіка як сродак выхавання вучняў . Мінск . 2010.

Часопіс « Праблемы выхавання », 2011. - №1. - С.47.

Метадычныя рэкамендацыі "Арганізацыя дзён здароўя, спорту і турызму ў общеобразовательныхучреждениях » // Зб . нармат . дак . Мін-ва адукацыі Рэсп . Беларусь. - 2007. - №22. - С.53-64.

Баркоў, В.А. Фізічная культура і спорт. Педагагічная практыка ў школе: вучэбны дапаможнік / В.А. Баркоў, Ю.К.Рахматов . - Гродна: Гр ГУ, 200

 

 

Кансультацыі для класных кіраўнікоў:

  1. Змест дзейнасці класных кіраўнікоў. 2. Дакументацыя класнага кіраўніка. 3. Арганізацыя работы з бацькамі. 4. Вучнёўскае самакіраванне ў класе. 5. Класная гадзіна – гэта…… 6. Інфармацыйная гадзіна – гэта…. На працягу года:
  2. Стварэнне банка цікавых педагагічных ідэй. 2. Работа па стварэнні навукова-педагагічнага комплексу. 3. Стварэнне банка дадзеных па вывучэнні ўзроўню выхаванасці вучняў. 4. Агляд метадычнай літаратуры па праблемах арганізацыі выхаваўчай дзейнасці.
свернуть