Министерство образования Республики Беларусь
Управление по образованию Слуцкого районного исполнительного комитета
Государственное учреждение образования
Селищанская средняя школа
План-конспект учебного занятия
Класс: 6 «А» Тема: “Would you like some fish & chips”
Цели:
Задачи: создать атмосферу иноязычного общения, произвести контроль усвоения и активизации пройденного лексического материала.
Языковой материал: лексика по теме урока.
Оснащение урока: учебник «Английский язык» 6 класс Н.В. Юхнель, Е.Г. Наумова, Е.А. Родовская 2014 год; рабочая тетрадь-2 «Английский язык» 6 класс 2016 год.
Ход урока:
№ |
Этап. Задача этапа |
Содержание этапа |
Время |
Режим |
Примечания |
1. |
Организационный момент. Проверка домашнего задания. |
Good evening! I’m glad to see you! Pasha, how are you today? Ania, and you? Kate,do you like the weather today? Good! And now revise your active vocabulary and we will write a dictation. You have got one minute. Finish, please. Take small sheets of paper. Are you ready? ,you are variant №1 and you are variant №2. Let’s start! Variant № 1 Variant № 2 1) хлопья - cereal 1) чипсы-crisps 2) гамбургер- hamburger 2)овощи-vegetables 3) апел.сок- orange juice 3)гор-й шоколад-hot-chocolate 4) бекон- bacon 4)спагетти-spaghetti 5) резать- to cut 5)смешивать-to mix 6) вредная еда- junk food 6)здоровая еда-healthy food 7) пицца-pizza 7)суши-sushi 8) литр- a litre 8)килограмм-a kilo 9) сметана- sour-cream 9)бутерброд-sandwich 10) тост- toast 10)йогурт-youghurt Check your words . Very good. Give it to me. Today we’re going to learn new words and learn a new topic. How to use phrases: Would you like and Do you like. |
10 min |
T – Cl
T – P1 T – P2 T – P3 |
|
2. |
Формирование лексического навыка |
Open your books at page 150. Look at the active vocabulary. Maybe you know what this words mean? (thirsty – жаждущий, хотящий пить;hungry – голодный) Open your dictionaries and write down this words. Thirsty [ˈθəːstɪ] hungry [ˈhʌŋgrɪ]. Repeat them after me. Try to make a sentence with one of this words. One by one. |
6 min
|
T – Cl
|
p.150, vocabulary |
3. |
Формирование грамматического навыка |
Now page 151. Look at the table ex.3a. Yana, read and translate it. When we use WOULD YOU LIKE and DO YOU LIKE? · Would you like – we use when we want to offer something, asked for smth or visit someone. (предлагаем, просим,приглашаем) - сейчас, в данный момент (хотели бы вы чего-нибудь) NOW Example: Would you like a chocolate? ( Хотели бы вы шоколада?) · Do you like - фраза предполагает вопрос (вообще, в принципе) Example: Do you like tea? means ALWAYS |
8 min |
T – Cl
|
Правило, предложения на WOULD YOU LIKE / DO YOU LIKE. |
4. |
Тренировка лексического навыка |
Let’s do ex.2a,page 151. Here it is necessary to read the dialogs and match them with the pictures and translate . You have got 2 minutes for this task. Angelina, read the first dialog. |
7 min |
T – P1 T – P2 T – P3 |
p.151,ex.3a |
5. |
Применение лексического и грамматического навыков |
Now look through the dialogs A,B,C,D,E after the table and try to choose the right answer.
|
10 min |
T – Cl
|
|
6. |
Объяснение домашнего задания. Снятие трудностей. |
Write down your home task: ex. 2a,2b, p. 32 at your workbooks. Open your WB, look at the task. It is necessary for you to find the odd word in each line and explain why is it so. |
3 min |
|
|
7. |
Подведениеитогов. Выставление оценок. |
Thank you for your work. Your marks are … Our lesson is over! Good bye! |
1 min |
|
|
План-конспект учебного занятия
Класс: 6. Тема: “Do I have to?”
Цели:
Задачи: создать атмосферу иноязычного общения, научить высказывать свои мысли законченно, научить учащихся применять новое грамматическое явление .
Языковой материал: лексика по теме урока.
Оснащение урока: учебник «Английский язык» 6 класс Н.В. Юхнель, Е.Г. Наумова, Е.А. Родовская 2014 год; рабочая тетрадь-2 «Английский язык» 6 класс 2016 год.
Ход урока:
№ |
Этап. Задача этапа |
Содержание этапа |
Время |
Режим |
Примечания |
1. |
Организа-ционный момент. Проверка домашнего задания. |
Hello! Sit down! I’m glad to see you! How are you? Let’s check your hometask. Dima, start. Today we are going to Speak about school. |
7 min |
T – Cl T – P1 T – P2 T – P3 |
|
2. |
Формирование лексического навыка
|
Look at the blackboard. Repeat after me. Show me your vocabularies. Make a sentence with 1 of this words. Make words: 1)history -orhiyst 6) a daybook - kooabayd 2) handicraft -adcathnirf 7)polite - teliop 3) science - cseicne 8) to follow - flowloot 4) mark - kram 5)a uniform - roamnifu
|
8 min
|
T – Cl
T – P1 T – P2 T – P3 |
Слова на доске |
3. |
Формирование грамматического навыка |
Do you remember when we use and how do we translate the modal verb Have to? How do we form negative sentences? We are going to speak about Have to in questions. |
7 min |
T – Cl
|
Правило на доске |
4. |
Тренировка лексического навыка |
Open your books at page 164 ex.1a . Than we will check. Look at the table ex.3a. Tru to make your own sentences. Finish them. And now ex.3 b. Choose the correct vatiant. |
10 min |
|
p.164,ex.1 |
5. |
Применение лексического и грамматического навыков |
Open your books at page 165,ex.4a. |
10 min |
|
|
6. |
Объяснение домашнего задания. Снятие трудностей. |
Write down your home task: at your WB p.43,ex.2 .+ vocabulary . |
2 min |
|
|
7. |
Подведениеитогов. Выставление оценок. |
Thank you for your work. Your marks are … Our lesson is over! Good bye! |
1 min |
|
|
План-конспект учебного занятия
Класс: 6. Тема: “My Timetable”
Цели:
Задачи: создать атмосферу иноязычного общения, научить высказывать свои мысли законченно, научить работе в группе.
Языковой материал: лексика по теме урока.
Оснащение урока: учебник «Английский язык» 6 класс Н.В. Юхнель, Е.Г. Наумова, Е.А. Родовская 2014 год; рабочая тетрадь-2 «Английский язык» 6 класс 2016 год.
Ход урока:
№ |
Этап. Задача этапа |
Содержание этапа |
Время |
Режим |
Примечания |
1. |
Организа-ционный момент. Проверка домашнего задания. |
Hello! Take your seats! I’m glad to see you! How are you? Ann,what is your favorite lesson? Why? Dima, what is yours? Kate, what is your less favorite lesson? Nice. Now revise your active vocabulary and we will write a test. You have got 1 minute. Are you ready? Good. It is necessary for you to write English equivalents of the words, than Russian. Put the missing letter in a word and write words by their transcription. You have got 10 minutes. Let’s start. Today we are going to speak about school timetable. |
13 min |
T – Cl T – P1 T – P2 T – P3 |
|
2. |
Формирование лексического навыка |
Let’s start with active vocabulary. Repeat this words after me. Kate, read this words for us. Sonia, try to. At home write down the transcription of this words.
|
6 min |
T – Cl
|
Слова на доске |
3. |
Совершенствование грамматического навыка |
Open your books at page 166 ex.1a .Dima, read the task and translate. Open notebooks and write it. |
6 min |
T – Cl
|
p.166,ex.1a |
4. |
Тренировка лексического навыка |
Put the new words on sense into this sentencies. 1). The lessons last 45 minutes. 2). Kate often gets bad marks in History, because it’s a difficult lesson. 3). Ann has English, Geography, History, P.E. and Music on her timetable today. 4). The break lasts 10 minutes. 5). Music is very easy lesson. |
7 min |
|
Предложения на доске |
5. |
Применение лексического и грамматического навыков |
P.167, ex. 3 a.,3b. |
10 min |
|
|
6. |
Объяснение домашнего задания. Снятие трудностей. |
Write down your home task: at your WB p.43,ex.2. |
2 min |
|
|
7. |
Подведениеитогов. Выставление оценок. |
Thank you for your work. Your marks are … Our lesson is over! Good bye! |
1 min |
|
|
свернуть
План-конспект учебного занятия
Класс: 6. Тема: “What do we eat?”
Цели:
Задачи: создать атмосферу иноязычного общения; научить высказывать свои мысли законченно, логично и связно; научить работе в группе.
Языковой материал: лексика по теме урока.
Оснащение урока: учебник «Английский язык» 6 класс Н.В. Юхнель, Е.Г. Наумова, Е.А. Родовская 2014 год; рабочая тетрадь-2 «Английский язык» 6 класс 2016 год, раздаточный материал (карточки со словами).
Ход урока:
№ |
Этап. Задача этапа |
Содержание этапа |
Время |
Режим |
Примечания |
1. |
Организационный момент. Проверка домашнего задания. |
Good afternoon! Sit down, please. ! How are you today? I hope everybody is fine. Let’s check your home task. But first look at the blackboard and repeat after me. 1) treat 2) fat 3) thin 4) calorie 5) turn down Yana, starts to translate. Very good. And now we will answer the questions after the text. Ann, read the first question. Today we are going to speak about different kinds of food and we will learn new grammatical rule. |
13 min |
T – Cl
T – P1 T – P2 T – P3 |
p. 28, ex.2
Слова из текста на доске с транскрипцией |
2. |
Совершенствование лексического навыка |
First of all repeat your active vocabulary from 5 lessons. And than 2 of you will be asked to go to the blackboard and write the English equivalents of the words. You have got 2 minutes. Start, please. 1) бекон-bacon 1) йогурт - yoghurt 2) смешивать – to mix 2) кипеть – to boil 3) грамм – a gram 3) литр – a litre 4) чипсы - crisps 4) хлопья - cereal 5) диета - a diet 5) фаст-фуд - fast food Okey, very good job. You can sit down. |
8 min |
|
Слова на доске |
3. |
Формирование грамматического навыка
|
Today we’re going to learn a new rule . How to use Passive Voice. Open your books at page 149,ex.3a. Pasha, read the table. Translate the examples. · People grow potatoes in Belarus. (active) · Potatoes are grown in Belarus. (passive) Now open ex.3b. Here it is necessary to point out sentences which have the Present Simple Passive. Very good! You are absolutely right. |
10 min
|
T – Cl
T – P1 T – P2 T – P3 |
|
4. |
Тренировка лексического навыка |
Let's play one interesting game which is called dominoes! Devide into 2 teams. It is necessary for you to connect Russian equivalents of the words with English. Who will be quicker will be the winner. And of course your answers must be right. Start! You have got 2 minutes. Team number , you are the winner! |
5 min |
P1-P2, P3-P4 |
Карточки со словами |
5. |
Применение лексического и грамматического навыков |
Open your WB at page 30,ex.1. Correct the mistakes in the sentences. |
7 min |
T – Cl
|
|
6. |
Объяснение домашнего задания. Снятие трудностей. |
Write down your home task: repeat your active vocabulary (lesson 1-lesson 5) . You will have a dictation at the beginning of the lesson. |
1 min |
|
|
7. |
Подведениеитогов. Выставление оценок. |
Thank you for your work. Your marks are … Our lesson is over! Good bye! |
1 min |
|
|
План-конспект учебного занятия
Класс: 6. Тема: “Healthy food”
Цели:
Задачи: создать атмосферу иноязычного общения; научить высказывать свои мысли законченно, логично и связно; научить работе в паре.
Языковой материал: лексика по теме урока.
Оснащение урока: учебник «Английский язык» 6 класс Н.В. Юхнель, Е.Г. Наумова, Е.А. Родовская 2014 год; рабочая тетрадь-2 «Английский язык» 6 класс 2016 год.
Ход урока:
№ |
Этап. Задача этапа |
Содержание этапа |
Время |
Режим |
Примечания |
1. |
Организа-ционный момент. Проверка домашнего задания. |
Good evening! I’m glad to see you! Мy name is Victoria Valeryevna . I will be your teacher for some lessons. I hope we will have a productive work and will have good results. Let’s start with your home task. What did you do at home, ? I hope that all of you have read and translate the statements. And now open the page 26,here you can see 9 sentences we must see whether they are true or false. ,read the first sentence,please. Good, very nice.
|
7 min |
T – Cl
T – P1 T – P2 T – P3 |
|
2. |
Формирование лексического навыка |
Look at the ex.2 b. You must put the following fast food meals into 2 columns(unhealthy/healtier). Open your notebooks, write down the date, do this task in the written form and than we will check. You have got 4 minutes.
|
8 min |
|
p. 28, ex.2b |
3. |
Формирование грамматического навыка |
Do you remember when we use much and many? Many we use with countable nouns; Much we use with uncountable nouns. Look at the blackboard. You can see the examples. ,read and translate them. · There are many oranges on the table. · Kate doesn’t like much cheese on sandwich. Now try to put much or many in the sentences correctly. Very good. |
6 min |
T – Cl
T – P1 T – P2 T – P3
|
Предложения с примерами на доске. Предложения на much/many. |
4. |
Тренировка лексического навыка |
Open your books, page 146,ex.3. You have 2 minutes to ask your partner about his or her diet. Try to ask as many questions as possible. You must use the form. ,read the example. Than you will change your roles. Let’s start! Change your roles. I suppose you are ready. You have learned new information about your partner and now try to summarize and share it with us. But first ,read the example 3c. ,tell us all interesting that you have learned about . Good! Very nice and interesting. |
10 min |
P1-P2, P3-P4 |
p.146,ex.3 |
5. |
Применение лексического и грамматического навыков |
Now look at the ex.4 , read the task. Do it in the written form and we will check. You have got 5 minutes. Let’s check!
|
10 min |
T – Cl
|
|
6. |
Объяснение домашнего задания. Снятие трудностей. |
Write down your home task: ex. 2, p. 28 at your workbooks. You need to read and translate the text. And now tell me, please , what have you known today? |
3 min |
|
|
7. |
Подведениеитогов. Выставление оценок. |
Thank you for your work. Your marks are … Our lesson is over! Good bye! |
1 min |
|
|
свернуть